Pertandingan Pidato Antarabangsa Bahasa Melayu Piala Perdana Menteri 2012


Label

Info

Venue : PICC
Date : 29 February - 15 March 2012
Admission : n/a

Bookmark this Event on FACEBOOK - click to Attend

Description : Bertemakan Pengantarabangsaan Bahasa Melatu, Pertandingan Pidato Antarabangsa Bahasa Melayu Piala Perdana Menteri PABM adalah satu acara tahunan pidato bahasa Melayu terulung yang bermatlamat memartabatkan citra dan kedaulatan bahasa Melayu di persada dunia.


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga hadir merasmikan malam kemuncak pertandingan dan akan disiarkan secara langsung di TV1 dan melalui internet ke seluruh dunia.


"Pertandingan Pidato Antarabangsa Bahasa Melayu Piala Timbalan Perdana Menteri Kali Pertama telah dilangsungkan dengan jayanya pada 12 – 16 Mac 2007. Pertandingan Pidato Bahasa Melayu peringkat dunia yang buat pertama diadakan itu telah mempertemukan seramai 23 orang peserta dari 23 buah negara yang mencakupi 6 buah benua."

Link

No comments:

Post a Comment

Disclaimer

zeroplan.blogspot & zeroplan.facebook are not manage and organize this event. Date, Venue, Time and Tickets price about to change without prior notice. Decision based on information that we collect maybe are not true and may cost you a risk and loss. Please be advice to check the official website and the organizer to confirm your trip and activity. Do notice us if the event from our post were canceled, postponed or wrong. Thank You, Admin ZeroPlan Malaysia.
x

Like us On Facebook


.