Kayuhan Hidup Sihat MPSJ 2011 (Sports)


Kayuhan Hidup Sihat MPSJ 2011 (Sports)

Venue : Kompleks Sukan, Bangunan MPSJ, DUN Subang Jaya, Selangor
Date : 24 April, 22/29 May & 26 June 2011 : 7.30am - 9am

Venue : DUN Kinrara, DUN Seri Kembangan & DUN Serdang, Selangor
Date : Ahad Minggu Terakhir mulai Julai hingga December 2011

Description : "Amalkan Gaya Hidup Sihat" Jom Kayuh Beramai-ramai. Aktiviti ini di jalankan setiap bulan bermula dari 24 April 2011 dari jam 7.30 am hingga 9am.

-Terbuka kepada semua.
- Basikal 'mountain bike' dan 'road bike'
-wajib memakai helmet
-tiada pendaftaran

Aktiviti berbasikal kini semakin mendapat perhatian umum tanpa mengira peringkat usia. MPSJ terpanggil untuk merangka satu program yang dapat menghimpunkan peminat-peminat sukan ini dengan menganjurkan Kayuhan Hidup Sihat MPSJ 2011. Ia bukan sahaja menjadi kegiatan riadah untuk menjaga kesihatan tetapi juga dapat mengeratkan perpaduan di kalangan masyarakat yang berbilang bangsa. Dengan adanya program sebegini ia dapat mempromosikan sukan basikal sebagai cara hidup atau lifestyle yang sihat termasuk kempen kesedaran mengenai pencemaran alam yang berlaku dari kenderaan bermotor. Bagi memeriahkan aktiviti ini, MPSJ berasa amat berbangga kerana sebanyak empat kelab berbasikal iaitu Kelab Berbasikal MPSJ, Bukit Jelutong Cycling Club (BJCC), XL Cycling Team, Kelab Due Roda Xtreme Bianchi Cycling dan Kelab Ciclista Cycling akan bersama-sama menyertai program ini. Dua orang mantan pelumba Negara iaitu En. M.Kumaresan dan En. Musairi Musa juga akan turut menyertai program ini.

Kayuhan sejauh 10-15 kilometer ini akan diadakan pada setiap hari Ahad minggu terakhir setiap bulan dan akan bermula pada 24 April 2011 untuk permulaan acara ini akan bermula dan berakhir di Kompleks Sukan Bangunan MPSJ. Untuk makluman, tiga bulan pertama iaitu April, Mei dan Jun aktiviti ini akan dibuat di DUN Subang Jaya dan diikuti dengan DUN Kinrara, DUN Seri Kembangan dan DUN Serdang. Semua lapisan masyarakat yang berumur 12 tahun ke atas digalakkan untuk menyertai program ini kerana ia memberi kesempatan menunggang di jalan raya dengan kawalan keselamatan yang diberikan. Buat permulaan hanya ‘Road Bike’ dan ‘Mountain Bike” sahaja yang dibenarkan. Peserta juga disyaratkan untuk memakai topi keselamatan semasa program berlangsung.

Pihak Majlis ingin menyeru orang awam mengambil peluang ini untuk turut serta di dalam program yang julung kalinya diadakan di kawasan pentadbiran MPSJ. Kepada yang berminat anda boleh menghadirkan diri ke Ibu Pejabat MPSJ pada tarikh yang dinnyatakan. Sebarang pertanyaan bolehlah menghubungi Bahagian Perhubungan Awam MPSJ di talian 03-80264469

Link : http://ocps.mpsj.gov.my/cms/index.jsp
Route Map Link : http://ocps.mpsj.gov.my/cms/documentstorage/com.tms.cms.document.Document_83421171-a020f414-4b11e900-b9064fbd/final%20map%20basikal%20ai.pdf

No comments:

Post a Comment

Disclaimer

zeroplan.blogspot & zeroplan.facebook are not manage and organize this event. Date, Venue, Time and Tickets price about to change without prior notice. Decision based on information that we collect maybe are not true and may cost you a risk and loss. Please be advice to check the official website and the organizer to confirm your trip and activity. Do notice us if the event from our post were canceled, postponed or wrong. Thank You, Admin ZeroPlan Malaysia.
x

Like us On Facebook


.